Ghidul Importatorului
Nota produs - 1 review
Original price was: 12900lei.Current price is: 9300lei.

Ghidul Importatorului

Află pas-cu-pas cum să începi propria afacere cu importuri
-28%

Fie că ești la primul import și dorești să-ți schimbi rolul de angajat cu cel de antreprenor,

Fie că ai experiență antreprenorială si vrei să diversifici portofoliul curent de business,

Această carte centralizează informațiile, sfaturile și experiența a peste 370 de importatori români, pentru ca tu să imporți ieftin și fără bătaie de cap, orice tip de marfă de oriunde din Asia sau Europa.

Categorie
ISBN 978‑606‑92856‑1‑9
Dimensiune carte 165mm x 245mm
Nota produs - 1 review

Pret Original price was: 12900lei.Current price is: 9300lei.

Descoperă sistemul prin care 371 de antreprenori români, au obținut profit de la 75.290Є la 377.000Є anul trecut, fără angajați și....

Cum poți dezvolta și tu în doar 6 luni, Propria Afacere Importând Produse din Asia și Europa, și încasezi profituri similare! De ce să începi Propria Afacere cu Importuri?

O poți face chiar dacă ești angajat sau ai o altă afacere în care ești implicat full-time... tot ce ai nevoie este un laptop și 1-2 ore pe zi.

Parcurge acest articol și află:

  • Etapele unui import, de la identificarea furnizorilor serioși și negociere, la proceduri vamale, transport și taxe.
  • Cum să identifici o piață rentabilă, în care să îți dublezi banii investiți încă de la primul import.
  • Cum să identifici un produs vandabil, care sunt mărfurile rentabile în ultimii 3 ani și cele mai bune surse de import din Asia, UE, UK, cât și alte țări.
  • Cum să validezi afacerea cu doar câteva sute de euro, astfel încât să mergi la sigur, evitând să investești mii de euro într-un produs care nu se va vinde.
  • Cum să îți gestionezi finanțele astfel încât să începi cu doar câteva mii de euro/dolari.
  • Cum să gestionezi valutele și ce metode de plată să alegi ca să nu pierzi bani.
  • Proceduri de import, documente necesare, cerințe și taxe vamale.
  • Variantele optime de transport. Costuri, durată, documente necesare.
  • Studii de caz pe importatorii români profitabili în fiecare an din 2012 încoace.(inclusiv în pandemie).
  • Cum să construiești o afacere cu importuri în doar 6 luni, care să îți aducă un venit suplimentar ție și familiei tale, libertatea de a fi propriul angajat și mai mult timp liber pe termen lung.

Fie că dorești să-ți schimbi rolul de angajat cu cel de antreprenor și să-ți bați șeful la propriul joc,

Fie că vrei să diversifici portofoliul curent de business,

Am strâns aceste informații aici ca tu să te descurci în orice situație, indiferent de tipul de mărfuri, metoda de transport sau țara din care imporți.

În următoarele rânduri îți arătăm cum să imporți produsele dorite, reușind să treci peste bariere, frici și alte obstacole care până acum te-au ținut pe loc.

Îți vorbesc din experiențe mea de importator și a altor câteva zeci de antreprenori pe care i-am ajutatNu sunt un coach sau vreun guru.

Iată parcursul meu…

De la 4000 euro pierduți la “primul import”, la 112.084 lei profit mediu lunar anul trecut... scăpând totodată de munca repetitivă și programul sufocant de multinațională

Salutare, sunt Iulian Baicu și am început prima afacere cu importuri în 2012, după mai bine de 8 ani de corporație.

Am renunțat la jobul călduț după ce colegul meu (relație a directorului de vânzări) a fost promovat ca director regional de vânzări, deși nu avea nici experiență, nici ambiție, nici viziune.

Avea locul lui de cinste la pauza de țigară, asta dacă nu era în medical.

Peste noapte tipul pentru care pauza de țigară și statul pe telefon degeaba era aproape toata ziua de muncă, ajunsese să câștige de 3 ori mai mult decât mine, iar eu ajunsesem la doctor.

După ani de zile de sacrificiu și muncă în overtime, deși generam vânzări și aduceam clienți noi în firmă, nu consideram că am o carieră de succes,

În schimb aveam un diagnostic…

Ulcer perforat.

Aveam o rană vie în stomac.

În acești 8 ani, am învățat pe pielea mea cât de importante sunt timpul meu, sănătatea mea…

… am realizat cât de mult am pierdut în viață sacrificând într-o direcție complet greșită.

Mă tot gândeam cum ar fi să nu mai depind de un șef.

Să nu mai faci rapoarte și exceluri pentru afacerea altcuiva.

Să nu-mi mai sacrific viața pentru o corporație care nici nu știe cum te cheamă.

În 2012 mi-am început prima afacere

În 2012, m-am apucat de distribuție birotică și papetărie, iar 4 ani mai târziu aveam o rețea de peste 200 de clienți dintre care jumătate cumpărau lunar. Astfel am ajuns ca în 2016 să am o cifră de afaceri de 1.220.000 €.

Din adaosul de 5%-10% la papetărie și 10-20% la birotică reușeam să acopăr salariile, taxele, combustibilul, chirie birouri, chirie depozit și cheltuielile cu flota de mașini.

Reușisem să fac PESTE 1 MILION DE EURO și totuși nu aveam nimic în buzunar.

Văzând că așa nu ajung nicăieri, am pivotat micșorând portofoliul de produse și păstrând doar doi din cei mai performanți agenți de vânzări.

Decizia a fost una bună, deși volumele au scăzut, profitul a rămas același, și doar atunci mi-am dat seama că generam aproape tot profitul cu doar câteva produse…

Atunci mi-a venit o idee… să import aceste 5 produse pentru un profit mai mare

Fără mari așteptări am plecat la Frankfurt, la PaperWorld (cel mai mare târg de birotică și papetărie din Europa) în căutarea de furnizori.

Acolo l-am întâlnit pe MATEI Andrei, un tip de vârstă cu mine (36 de ani) cu afacere în același domeniu, a început activitatea tot în 2012… o singură diferență…

Matei avea o cifră de afaceri de 11 ori mai mare!!!

și băga în buzunar un profit de 68% din cifra de afaceri, eu am făcut profit 3,7% din cifra de afaceri în cel mai bun an al meu.

Matei mi-a confirmat că

  • importurile sunt printre puținele afaceri în care poți dubla banii investiți în doar câteva luni
  • Poți cere avans și plata integrală la livrare. Nu ești nevoit să recuperezi plăți la termen.
  • Nu necesită angajați, nici mașini, nici utilaje… n-ai reparații, n-ai mentenanță, costurile operaționale sunt minime.

Așa că în 2018 am decizis să fac primul import… a fost cea mai bună decizie financiară pe care am luat-o până la 36 de ani…

intalnire1

Primul import, prima țeapă

Întors în țară, am început căutările. Am găsit hârtie de copiator în Polonia la un preț foarte bun (un semnal de alarmă pe care l-am ignorat), am comandat 10 paleți de hârtie A4 cu avans 4000 euro, am primit CMR-ul transportului și aia a fost tot… transportul n-a mai ajuns.

După cel puțin de 30 de telefoane la bancă, la transportatorul care nu știa nimic de CMR-ul meu, și la firma căreia i-am platit, tot n-am rezolvat nimic.

Am simțit că totul e degeaba, că afacerile nu sunt pentru mine… poate eram făcut să fiu angajat, să fac ce mi se zice pentru o sumă lunară modică.

De abia după 8 luni mi-am făcut curaj cu un import.

De data asta adusesem rechizite din Turcia.

Începea școala, urma să vând totul ca pâinea caldă.

și ce să vezi… marfa nu era conformă.

M-a apucat râsul. Nu-mi venea să cred!!!

Oare Matei ce-ar zice despre asta? Oare lui i se întâmplau aceste chestii?

Și dacă da, cum reușea să supraviețuiască, pentru că eu îmi pierdeam mințile!

Era clar… TREBUIA să-l sun.

Așa că fix acum 3 ani am pus mâna pe telefon, mi-am luat inima-n dinți și pixul în mână… și l-am sunat pe Matei.

A fost de acord să ne vedem în București în 2 săptămâni.

În 30 de minute cât a durat întâlnirea mi-a explicat în linii mari…

Ce trebuie să știi tu ca importator
ca să dublezi banii investiți în fiecare import... de fiecare dată!

Așa a început totul. Matei mi-a împărtășit tot ce aveam nevoie să știu ca să fac primul pas și mi-a răspuns la întrebări cum ar fi:

Matei: Și eu la fel ca mulți dintre noi, am lucrat la o companie mare din Cluj-Napoca pe achiziții.

Toată ziua eram în telefoane, căutam furnizori noi, negociam costuri, optimizam tot ce se putea optimiza în materie de achiziții… era primul meu job și îmi și plăcea.

Cât am lucrat la ei am făcut importuri de peste 50.000.000 € în 4 ani, optimizând toate costurile posibile.

Ca să-ți dau un exemplu: când m-am angajat eu luau niște piese cu 50€ bucata de la un intermediar.

Am tot schimbat furnizorii și am ajuns în 6 luni să iau aceeași piesă cu 15€, și vezi că luam peste 1000 buc lunar. Din start economie pentru firmă de aprox. 35.000 € pe lună, pentru o singură piesă.

Dar am plecat, deși eram foarte implicat și îmi plăcea, salariul era 6000 de lei. Nu era mic pentru 2012…

Dar vroiam să câștig mai mult, visam să am casa mea, o mașină calumea și să trag efectiv pentru mine!

Matei: Și eu mi-am luat câteva țepe destul de dureroase. Am adus o dată 1000 de robineți care nu rezistau la presiunea scrisă în fișa tehnică, culmea – producător mare.

Clientul mi-a refuzat comanda și furnizorul nu a vrut să accepte returul.

Am pierdut banii dați pe marfă, pe transport, m-am împrumutat să aduc alți 1000 de robineți ca să nu pierd clientul, cu transport express foarte scump…

Dar am învățat multe și din aceste eșecuri, acum am o procedură simplă dar riguroasă, și n-am mai dat greș de mai bine de 4 ani, deși fac și 3 importuri într-o lună.

Dacă e furnizor nou cu care n-am mai lucrat:

îi cer documentele legale, certificat de înregistrare, autorizații și licențe care trebuie să fie valabile. Cer și certificate de calitate și standardizare, cum ar fi ISO.

După care încep să caut informații online să văd recenzii, comentarii negative și ce reclamații există.

Apoi verific istoricul companiei, cifra de afaceri și numărul de angajați sunt niște indicatori după care mă ghidez.

Și nu în ultimul rând îmi place să mă întâlnesc cu furnizorul în persoană. De aceea ne-am și întâlnit la târgul Paperworld.

De obicei mă duc la 3-4 târguri pe an în toate colțurile lumii, mai ales Asia. Alerg 2 zile la târg, după care 3-4 mă relaxez și mă plimb.

Matei: Pentru vamă vei plăti următoarele: TVA, accize și comisioane vamale. TVA-ul se plătește pentru costul mărfii + costul transportului. De exemplu, dacă imporți marfă în valoare de 9000 lei, iar transportul costa 1000 lei, vei plăti TVA aferent la 10.000 lei, deci 1900 lei.

Matei: Sunt cerute de comisionarul vamal, care de cele mai multe ori este firma de curierat / transport care îți aduce marfa. De exemplu, DHL percepe 2% din valoarea taxelor vamale drept comision.

Matei: Rotunjește la 25%!
Regula mea ca să simplific calculele unui import, la costul mărfii + costul transportului adaug 25% pe care îi am pregătiți pentru taxe vamale, comisioane vamale și cheltuieli neprevăzute.

Matei: Transportatorul! Pentru primul import, Matei mi-a recomandat să lucrez cu DHL. Pentru următoarele importuri mi-a lăsat o listă cu transportatori și comisionari de încredere.

Matei: Ai nevoie de:

  • Cod EORI
  • Certificat de înregistrare al firmei
  • Dovada plății către furnizor (și dacă e cazul către transportator)
  • Packing list
  • Împuternicirea de care comisionarul are nevoie pentru a te reprezenta în procesul de vămuire a mărfii
  • Factură comercială achitată către furnizor tradusă și semnată, în care specifici regimul vamal solicitat, denumirea comercială a produselor în limba română, marca, modul de folosire, și după caz, materialul din care sunt făcute.

Pentru traducerea facturii ți-am pregătit un model de factură ușor de urmărit care include toate detaliile necesare vămuirii…

Evitând astfel amânări ale vămuirii, taxe suplimentare sau cine știe ce probleme!

Toate aceste documente le vei furniza comisionarului vamal în momentul în care marfa ajunge în țară, a adăugat Matei.

Lanțul întrebărilor a continuat… 

Întâlnirea cu Matei a fost momentul în care am înțeles că pentru a obține câștiguri lunare substanțiale din importuri, trebuie să acționez cu pricepere, să fiu prudent și foarte bine informat.

Nu merge așa hai că am o idee bună, import repede 100 de produse și fac bani.

Norocul meu că am luat notițe și nu a trebuit să-l tot sun pe Matei.

După doar doi ani de la acea întâlnire, am ajuns la…

112.084 lei Profit într-o singură lună în plină pandemie (cu 2 angajați)

Am plecat de la un profit mediu lunar de 8400 lei dintr-o afacere de distribuție cu 8 angajați, să câștig de 10 ori mai mult cu 2 angajați, doar din importuri… în plină pandemie.

Nu am făcut nimic ieșit din comun.

Deși acum să import un produs calitativ superior pieței și vandabil, pe care să-l lichidez repede cu minim 150% adaos comercial mi se pare un proces simplu, înțeleg perfect frustrarea celor aflați la început de drum, care postează pe Grupul Antreprenorilor din România sau alte grupuri de Facebook chestiuni legate de:

Importuri întârziate

Taxe vamale dublate

❌Costuri neașteptate

❌Marfă blocată

❌Produse de proastă calitate

❌Înșelăciune și avansuri pierdute

1
2
3
5

Și eu am avut fix aceleași nelămuriri….

Zeci de discuții cu zeci de furnizori, unii nu înțelegeau ce vreau, ații răspundeau după o săptămână, unii ofereau preț bun dar trebuia să mă ocup eu de transport, alții ofereau și transport dar parcă prea scump, șamd…

Ca într-un final găsesc un furnizor, și să lansez prima comandă fermă.

Am achitat 3500$…

Nu am mai dormit o săptămână… îmi veneau tot felul de gânduri… ore primesc marfa… când ajunge… cât o fi vama, dar transportul…

Ca să nu mai zic că mă temeam că rămân cu produsele pe stoc, fiindcă:

1️⃣ Am ales piață de desfacere super competitivă, cu jucători mulți și mari

2️⃣ Am mers pe piețe de desfacere supra-saturate

3️⃣ Lipsă de coerență în strategia de import – desfacere

4️⃣ Produs de calitate inferioară față de concurenți

5️⃣ Timpii de lichidare a stocului prea mari

6️⃣ Produsul importat are multe variații (culori / mărimi), lucru care implică investiție mai mare și crește riscul de a rămâne cu marfă nevândută (culori care nu merg, mărimi mari, etc).

Știu foarte bine problemele cu care ne confruntăm noi, importatorii... de la furnizori care nu livrează calitate la taxe umflate sau chiar dublate, de la achiziții prost negociate la produse care nu îndeplinesc normele UE și nu pot fi comercializate, ș.a.m.d...

Și ceea ce mi-a împărtășit Matei a fost aur curat… noroc că am luat notițe pe care le-am aplicat și lucrurile au început să meargă ca pe roate,

import – > vânzare stoc -> lichidare -> acumulare cash flow -> repetare proces…

(fără să cunosc problemele enumerate mai sus pe banii mei)

6 pași de parcurs de la ideea de produs la primul import

Ca să ai profit (generos) de la primul import, ai nevoie de prețuri de achiziție bune și produse de calitate, de anumite avantaje din partea producătorilor și să imporți fără timpi pierduți și fără costuri suplimentare! Așa că planifică-ți fiecare pas, astfel:

Pasul 1 Evaluează ideea ta de afacere

Plecând de la ideea de afaceri cu nevoile și dorințele clienților în minte, răspunde la întrebările:

  • Ce produs/produse vreau să import?
  • Care este nișa de piață?
  • Cine sunt clienții? B2C sau B2B (vând direct la clientul final sau la distribuitor)?
  • Cine sunt competitorii?
  • Ce buget am?
carton21

Identifică minim 3 produse/game de produse compatibile ideii tale de afacere, analizând cost, calitate, comandă minimă impusă, timpi de onorare a comenzii și condiții de livrare.

Dacă vrei să afli în detaliu cum facem noi această evaluare îți recomand să parcurgi Capitolul 1 din Ghidul Importatorului, o carte extrem de utilă despre care vom discuta puțin mai jos.

Pasul 2 Evaluarea producătorilor

O dată identificat produsul pe care vrei să-l imporți, analizează producătorii care au în portofoliu acest tip de produs și trece-i prin filtrul de evaluare prezentat în Ghidul Importatorului

Filtrul ține cont de: vechimea companiei, capital, cifră de afaceri pe anul trecut, număr de angajați, număr de comenzi onorate în ultimele luni, certificări, licențe, brevete, s.a.m.d.

Se poate merge și mai departe prin solicitarea unui audit asupra furnizorului la companii care fac inspecții de fabricație și expediting, precum Romcontrol.

Decizia de selectare a producătorului cu care vei lucra trebuie să țină cont de:

  • Calitatea finala a produsului
  • Informații despre producător
  • Modul de producție și respectarea etapelor de producției
  • Calitatea materiilor prime
  • Respectarea graficului de fabricație si al termenelor contractuale

Recomandăm să găsești cel puțin 3 producători care trec cu succes de această evaluare (prezentată în detaliu la paginile 26-30 din Ghidul Importatorului), și doar cu aceștia să înaintezi discuții pentru a bate palma…

Pasul 3 Stabilirea detaliilor legate de produs

Stabilește în scris toate detaliile legate de produs: de la caracteristici, materiale folosite, culori, elemente personalizate, labelling și branding... la ambalaj, condiții de plată și livrare.

După care… cere mostre!

Adună mostre de la toți producătorii cu care ai ajuns în acest punct, chiar dacă este nevoie să le plătești, ia-o ca pe o investiție, nu ca pe o cheltuială.

Mostrele ne-au ajutat să refuzăm zeci de producători de-a lungul timpului, salvând comenzi de peste 400.000$ doar în ultimul an… Produsele pot arăta fantastic în poze, dar calitatea materialelor folosite, finisajele, funcționalitatea, pot fi slab calitative.

Pasul 4 Prima comandă, primul avans, prima plată

După ce am ales produsul și producătorul, urmează lansarea primei comenzi și procesul de import.

Achitarea mărfurilor se poate efectua prin transfer bancar sau prin IFN-uri (Instituție Financiar Nebancară); detaliem fiecare metodă de plată cu avantaje și dezavantaje în Ghidul Importatorului.

Înainte să achităm este foarte important să știm și să negociem condițiile de expediere (FOB, FCA, DPA, DDP, etc…), fiindcă acestea influențează foarte mult costul transportului și deci costul produsului adus în țară.

Pasul 5 Procesul de import

Procesul diferă în funcție de locul din care importăm (UE/Asia/Non-UE/UK/SUA), de metoda de transport aleasă (apă, aer, terestru) și de condițiile de expediere (FOB, FCA, DPA, DDP, etc).

Detaliem fiecare variantă de import în Capitolele 3, 4 și 5 din Ghidul Importatorului, unde îți explicăm de la A la Z cum faci un import de mărfuri în România de oriunde din lume, astfel:

  • Ce opțiuni de transport ai cu avantajele și dezavantajele fiecăreia
  • Care sunt condițiile în care se poate expedia marfa (FOB, FCA, DPA, etc.), plus explicarea termenilor cheie
  • Ce reguli impune UE (Uniunea Europeană) când faci un import în România
  • Ce trebuie să știi despre relațiile comerciale dintre UE și Regatul Unit
  • Ce particularități prezintă importurile din Asia (China, Taiwan, Malaezia, etc.)
  • Cum sunt afectate importurile din Rusia, Belarus, Ucraina și Rep. Moldova în contextul războiului din Ucraina.
  • Particularitățile importurilor din SUA și Australia
  • Calcularea costurilor ținând cont de: țara de proveniență a mărfurilor, volum, greutate, metoda de transport aleasă și condițiile de expediere de la producător

Lista continuă.

Parcurgând aceste 3 capitole, vei știi să-ți personalizezi procesul de import pentru a avea un raport cost_transport / timp_livrare cât mai convenabil.

Pasul 6 Relația cu transportatorul și comisionarul vamal

Deja în acest punct știm ce, de unde, cât și cum importăm. Așa că ne suflecăm mânecile și ne apucăm de hârtii (declarații, documente, contracte, ș.a.m.d).

Ghidul Importatorului îți este super util dacă vrei să stăpânești inclusiv partea birocratică a importurilor

Și să anticipi (nu să reacționezi la) probleme, provocări și costuri generate de importurile de bunuri, fiind tot timpul acoperit de documente, facturi și asigurări complete și corecte.

În ghid vei găsi:

  • Reguli generale de import (pag. 84)
  • Termeni de înțeles cu privire la importuri (pag. 13)
  • Norme și proceduri (pag. 61)
  • Cerințe și obligații vamale
  • Particularități și Spețe (pag. 169)
  • Declarații și Documente
  • Contracte
  • Cerințe de securitate
  • Modalități de transport
  • Costuri de transport și de comisionare
  • Tarife și taxe vamale

…în continuare vezi cuprinsul complet al ghidului

Ce îți mai rămâne de făcut este să te ocupi de vânzarea mărfurilor importate. Iar rezultatele nu vor întârzia să apară.

Parcurgem împreună cei 6 pași
pentru primul import

În [CAPITOLUL 1] din Ghidul Importatorului, găsești pașii de mai sus, detaliați într-un format ușor de urmat.

Aceiași pași au fost stabiliți ținând cont de peste 240 de importuri în ultimele 36 de luni…

ghidul importatorului white1

Iată o parte din lecțiile cuprinse în Ghidul Importatorului

CAPITOLUL 1. OPERAȚIUNEA DE IMPORT

  • Cum se realizează procesul de import
  • Termeni utilizați în importul de mărfuri
  • Particularități
  • Alegerea furnizorului/ producătorului
  • Principalele târguri pentru identificarea de colaboratori
  • Model de Contract internațional de vânzare-cumpărare
  • Plata mărfurilor prin instituții bancare sau IFN-uri. Avantaje și dezavantaje
  • Comisionarii
  • Transportatorii
  • Acte și documente
  • Taxe și TVA

[…] lista de subiecte continuă, printre ele discutăm și despre zona liberă și beneficiile ei și cum să devii importator unic

CAPITOLUL 2. DEMARAREA UNEI AFACERI CU IMPORTURI ÎN ROMÂNIA

  • Care sunt costurile estimate necesare pentru demararea unei afaceri cu importuri?
  • Elemente esențiale în demararea unei afaceri cu importuri
  • Oportunități și riscuri cu care se confruntă importatorul român
  • Erorile pe care importatorii le fac frecvent și modalități eficiente de prevenire a acestora

[…] Lista completă a titlurilor în ghid.

CAPITOLUL 3. IMPORTUL ÎN CADRUL UNIUNII EUROPENE

  • Norme și proceduri specifice importului din UE
  • Clasificarea mărfurilor
  • Documente privind transportul mărfurilor (CMR, Conosament, AWB, CMI)
  • TVA-ul, Tariful vamal Comun și alte tipuri de taxe vamale
  • Reguli și restricții de import

[…] Lista completă a titlurilor în ghid.

CAPITOLUL 4. IMPORTUL DIN REGATUL UNIT

  • Transportul mărfurilor din UK
  • Regimul vamal
  • Regim TVA pentru achiziția de marfă din Marea Britanie
  • Reglementări pentru cumpărăturile online din Regatul Unit

[…] Lista completă a titlurilor în ghid.

CAPITOLUL 5. IMPORTUL DIN ASIA

  • Importul de produse din China (și alte țări din Asia)
  • Modalități de transport pentru mărfuri din China (și alte țări din Asia)
  • Principalele platforme pe care se găsesc exportatorii din China 
  • Relația și negocierea cu producătorii Asiatici
  • Contractul de vânzare internațională de mărfuri – ce trebuie să conțină, cum și când se efectuează plata
  • Costurile aferente importului de mărfuri din China, posibilități de livrare și documente pentru importul din China
  • Recomandări pentru succesul unui import de marfă din China
  • Alte aspecte care se pot ivi în procedura vamală a importurilor

[…] Lista completă a titlurilor în ghid.

CAPITOLUL 6. IMPORTUL DIN TURCIA

  • Procedura de Import din Turcia
  • Uniunea Vamală dintre UE și Turcia
  • Modalități de transport din Turcia în România

[…] Lista completă a titlurilor în ghid.

CAPITOLUL 7. IMPORTUL DIN STATELE UNITE ALE AMERICII

  • Procedura de Import din SUA
  • Modalități de transport din Statele Unite ale Americii în România

[…] Lista completă a titlurilor în ghid.

LISTĂ DE VERIFICARE cu aspectele de îndeplinit înainte de a începe afacerea cu importuri

De ce Ghidul Importatorului și nu altă carte de specialitate?

ghid pentru import produse1

Ghidul Importatorului NU este o carte de economie și nu analizează situația importurilor în România…

Este un manual practic prin care înveți să imporți mărfuri în România acum!

…când facem parte din Uniunea Europeană, Regatul Unit are peste 2 ani de când a părăsit Uniunea, Pandemia SARS-Cov 2 a schimbat toată economia globală și suntem afectați de războiul din Ucraina.

Pentru tine, antreprenor sau manager cu o firmă în România, este important să cunoști problemele specifice cu care ne confruntăm noi importatorii, aici în țara noastră…

…Fiindcă să răzbați cu afacerea ta în tot acest context economic fără să pierzi bani și să te adaptezi din mers la toate evenimentele, ai nevoie să beneficiezi de toate facilitățile fiscale oferite de lege și să știi exact ce ai de făcut.

Iată 3 antreprenori pe care Matei i-a ajutat să dezvolte
afaceri cu importuri în ultimii ani (Albert, Ioana și Cristian)

Importator de produse electrice: cabluri, corpuri de iluminat, prize, tablouri electrice…

Import produse din Turcia, China și Tailanda, iar Matei m-a ajutat atât pe partea de audit al furnizorilor, verificarea calității mărfurilor, cât si cu consultanță în procesul de import.

Am început acum 2 ani, cu un furnizor găsit pe Alibaba, și ca să evit posibile țepe sau greșeli pe care le-aș fi putut face la achiziție, am respectat etapele pe care mi le-a împărtășit Matei.

Sunt bucuros ca sub îndrumarea lui, de 2 ani nu am avut surprize în colete, iar portofoliul de produse al firmei se mărește organic, cu o gamă nouă la fiecare 2-3 luni.

Albert Manole 38 de ani, București

Importator de dispozitive și instrumente de măsurat…

Mă numesc Cristian și am început importul de rulete și boloboace cu 3000 de dolari, ca ulterior să ne mărim portofoliul cu telemetre, nivele cu laser, etc…, și să ajungem să facem importuri de 45.000 euro la fiecare 2-3 luni.

SRL-ul l-am deschis în 2017, în primii 2 ani am mers în paralel cu locul de muncă, am făcut două importuri micuțe, dar lichidarea stocului a mers destul de greu.

În 2019 l-am cunoscut pe domnul Matei Andrei, care mi-a dat curajul să îmi dau demisia și să mă implic full-time. Nu recomand nimănui să-și dea demisia, Doamne ferește, dar pentru mine asta a funcționat, m-a ajutat să aprofundez procedurile de import și m-am putut focusa doar pe această afacere… să caut idei, recomandări, să văd cum au procedat alții, ș.a.m.d.

În prezent, avem ca desfacere prin doi distribuitori de nivel național, 28 de magazine regionale de bricolaj/construcții, dar vindem și prin propriul site.

Liliac Ioan-Cristian Timișoara

Importator de produse îngrijire: periuțe și ață dentară, diferite dispozitive, pensete…

Am ajuns la Matei Andrei căutând persoane cu experiență pe partea de importuri. La momentul 2019 nu știam la ce să mă aștept când import, știam doar că trebuie plătit TVA și taxe vamale în funcție de categoria de produse, dar nu știam cât și unde, nu știam dacă mai sunt alte taxe.

Domnul Matei Andrei m-a ajutat să comand din Turcia, m-a învățat să verific firmele și să achit în condiții de siguranță.

Am început cu 5000 de euro să import produse de îngrijire corporală, cu vânzare pe eMag Marketplace, site propriu și către doi distribuitori.

Din septembrie 2021 am renunțat la locul de muncă avut în ultimii 12 ani într-o multinațională, și chiar dacă muncesc în businessul meu la fel de mult ca la job, veniturile mi s-au triplat și simt satisfacție în ceea ce fac.

Ioana Stoica 40 de ani, Constanța

În Ghidul Importatorului dezbatem provocările și situațiile cu care s-au confruntat Albert, Ioana și Cristian, dar și ceilalți 370 de antreprenori care au participat la documentarea cărții.

Primești soluții, studii de caz, analiza unor spețe și sfaturi, ca să fii cât mai bine informat când începi activitatea de import.

Acționând după un plan bine gândit și având un buget stabilit dinainte, poți dubla suma investită, reducând la minim riscurile primelor importuri.

Cuvântul autorului

Sau cum te ajută o carte să imporți mărfuri în România.

Am lucrat în achiziții din 2008 până în 2012, și după 4 ani în care am acumulat experiență în achiziții și în tehnici de negociere, mi-am deschis propria firmă de importuri (2012), aducând șuruburi, piulițe, robineți și fitinguri din Germania.

Primele importuri le-am vândut integral către doi mari producători de containere modulare pentru birouri și locuit, lucru care mi-a dat curajul să import cantități mai mari și să atac și alte piețe.

10 ani mai târziu, în 2022 am ajuns să fac 8-9 importuri lunar și să cunosc foarte bine dificultățile, piedicile și provocările importului de produse aici, în România.

  • Știu ce înseamnă identificarea unui produs vandabil, găsirea unui furnizor de cursă lungă și complexitatea procedurilor de import.
  • Dacă vrei să aduci produse bune în piață și să dezvolți o afacere cu importuri pe termen lung, ai nevoie să cunoști bine regulile jocului și să-ți faci temele cu seriozitate.
  • De asemenea cunoașterea pârghiilor legislative și a scurtăturilor prin care poți simplifica procesul de import te vor ajuta să economisești bani și timp…

Toate aceste informații pe care eu și colaboratorii mei le-am dobândit din experiența a zeci de importuri anuale, le-am centralizat într-un manual actualizat la cerințele din piața românească și la legislația în vigoare, pe care l-am tipărit într-un tiraj de 300 exemplare!

Misiunea noastră

Să ajutăm 300 de antreprenori să facă propriile importuri în 2023.

MISIUNEA NOASTRĂ este să ajutăm 300 de români să înceapă propriile afaceri importând produse în cele mai bune condiții, la cele mai bune costuri de transport și să le explicăm pașii de parcurs și resursele de care vor avea nevoie. Fiindcă doar ajutându-i pe alții să crească, ne ajutăm de fapt pe noi înșine să creștem și mai mult.

Facem acest lucru prin Ghidul Importatorului – un manual practic cu ajutorul căruia oricine are un capital de câteva mii de dolari/euro, poate începe să facă importuri în România, evitând principalele greșeli prin care chiar și importatorii cu experientă pierd bani.

  • Citind Ghidul Importatorului afli cum să negociezi contracte avantajoase cu furnizori, transportatori și alte entități din lanțul de import.
  • Înveți cum să faci calcule de profitabilitate, să creionezi un buget de venituri și cheltuieli privind activitatea de import pe care vrei să o începi.
  • Îți explică termenii uzuali, pe care îi folosesc cei mai mulți dintre comercianții internaționali.
  • Îți dezvăluie de unde începi și care sunt etapele de parcurs când vrei să faci un import. În ghid detaliem fiecare etapă, începând cu identificarea produselor pe care vrei să le aduci și până la intrarea acestora în depozitul tău.

După ce ai parcurs ghidul vei avea o imagine clară asupra activității de importuri în România, știind exact ce ai de făcut.

Completează formularul alăturat și comandă Ghidul Importatorului,
plus Modelul de factură comercială pentru import și vămuire:

Am tipărit 300 de exemplare ca să ajutăm 300 de antreprenori să facă primele importuri ca la carte, așadar o persoană / societate, poate comanda un singur exemplar.

garantie-365-de-zile[1]

Garanția obținerii rezultatelor dorite în 365 de Zile!

Cumpără astăzi Ghidul Importatorului, răsfoiește-l, fă-ți calculele și alege să dezvolți propria afacere din importuri profitabile.

Ai la dispoziție un an întreg să aplici sfaturile și informațiile din ghid. Iar dacă din diferite motive consideri că sfaturile noastre nu te-au ajutat îndeajuns de mult, ne poți returna liniștit cartea la adresa de la care ai primit-o.

Și primești banii înapoi în contul tău IBAN fără să ne dai explicații.

Prețul nostru este echivalentul unei bluze sau al unei mese în oraș.

carte pe tricou1

Pentru o investiție minimă, deții controlul operațiunii de import în cele mai bune condiții, construind o afacere nouă, care îți va produce un venit constant ție și familiei tale…

Totul depinde doar de decizia pe care o iei astăzi!

În ÎNCHEIERE

Pentru cine este Ghidul Importatorului?

  • Pentru persoanele care au nevoie să știe toți pașii pe care să-i parcurgă din momentul în care au hotărât să facă un import până la momentul sosirii bunurilor în depozit
  • Pentru oameni de afaceri și manageri, care vor să dezvolte un model nou de afacere prin importuri de mărfuri.
  • Pentru cei care doresc să crească eficiența producției (și să obțină profituri mai mari) aducând din import materii prime, piese sau accesorii
  • Pentru cei care doresc să afle lucruri actualizate despre importuri: legile în vigoare, definirea unor termeni, date statistice, studii de caz, modalități de transport internațional
  • Pentru oameni de afaceri aflați la început de drum, care doresc să afle o alternativă pentru o afacere profitabilă, care nu implică mulți angajați
  • Pentru persoanele care vor să înțeleagă provocările, situațiile conflictuale, riscurile la care se pot expune atunci care fac importuri și să cunoască soluțiile acestor eventuale probleme
pentru cine este ghidul importatorului1

La anul pe vremea aceasta
te poți bucura de afacerea ta sau poți fi în același loc

Imaginează-ți cum ar fi ca peste un an, să ai deja propria afacere profitabilă, și să te gândești la
noi produse pe care le poți aduce. Totul depinde de decizia pe care o iei astăzi!

Ignoră oportunitatea.
Părăsești site-ul acum și..

  • Te documentezi singur, întrebi și cauți ce acte sunt necesare, cu ce transportatori să lucrezi, ce taxe ai de achitat…
  • Intuiești care furnizori sunt buni și dacă prețul obținut este cel mai mic.
  • Dacă nu știi tot ce poți cere, nu vei avea un contract negociat la maxim în favoarea ta. Iar asta se traduce într-o marjă de profit mai mică.
  • Riști să nu iei cel mai bun produse, de la cel mai bun furnizor (înainte de a plasa comanda, recomandăm să discuți cu minim 3 furnizori care trec cu brio de filtrul de la pagina 26).
  • Sau renunți la ideea de import și peste un an vei fii în același loc, probabil cu aceleași intenții.

Acceptă oportunitatea.
Folosește-te de informațiile din ghid și..

  • Alege produsele și furnizorii potriviți – evaluează potențialul unui produs și identifică potențiali furnizori de încredere.
  • Stăpânește marketingul – identifică piața țintă, cercetează comportamentul cumpărătorilor, dezvoltă strategii de produs și de preț, încheie contacte cu furnizorii și importă produse vandabile cu margini de profit mari și foarte mari.
  • Negociază în stil global – familiarizează-te cu procesul de negociere și cercetează cultura furnizorilor pentru a învăța tehnicile de negociere specifice.
  • Află ce acte și documente sunt necesare și cu ce transportatori și comisionari să lucrezi.
  • Erorile pe care importatorii le fac frecvent și modalități eficiente de prevenire a acestora.
  • Înțelege procedurile de import și cerințele vamale.
  • Accesează modele de contracte și de facturi.

Întrebări și Răspunsuri

Afacerea de import este o afacere cu profit ridicat, datorită costurilor operaționale reduse și a marjelor mari, adaosul comercial fiind de la 100% la 1000% sau chiar mai mult.

Investiția inițială variază de la mai puțin de 5.000 USD/EURO la mai mult de 25.000 USD/EURO. Puteți începe acasă, ca sa minimizați costurile operaționale și chiria.

Profitul mediu pentru o persoană care gestionează singură acest tip de afacere este de 75.000 EURO pe an.

Pentru afacerile cu 2-3 angajați profitul ajunge la peste 200.000 EURO pe an.

Există o serie de antreprenori români care au profituri anuale de peste 1.000.000 de euro, cu o echipă de doar 5-10 angajați.

Pe scurt, crește profitabilitatea.

Deciziile de stabilire a prețurilor afectează direct veniturile din vânzări și, prin urmare, profitabilitatea afacerii.

De exemplu, prețurile scăzute ajută la penetrarea pe piață, dar reduc veniturile.

Pe de altă parte, strategia price skimming (vindem scump ca apoi să ieftinim) generează profituri mari inițial, apoi prin reducerea treptată a prețului ne menținem sau chiar mărim cota de piață și descurajăm intrarea altor jucători.

Există în continuare o mulțime de oportunități neexploatate în care să vă puteți pune amprenta…

În plus, oricine oricând poate găsi o poziție mai bună pentru a identifica și a răspunde tendințelor pieței.

Nu este nevoie de mulți angajați, totul se concentrează doar pe operațiunile de import și pe vânzare.

ghidul importatorului white1

P.S. „Parcurgerea paginilor prezentului ghid poate oferi oamenilor de afaceri idei de dezvoltare a activității de import, de eficientizare a proceselor de producție cu ajutorul importurilor…

…precum și soluții practice pentru a importa marfă de calitate la prețuri accesibile, expediată în timp util.

Obținând profituri sigure și generoase, indiferent că importă materie primă sau produse finite destinate revânzării.”

ISBN: 978‑606‑92856‑1‑9
Vezi descrierea completa

1 recenzie

Nota 5.0 din 5 stele
1
0
0
0
0

Scrie o recenzie

  1. Varga Tibor

    Cuprinzator si de actualitate. Recomand celora aflati la primul import.

    Varga Tibor